Pages

Thursday, April 22, 2010

Breastmilk Part 1

Setiap ibu mesti nak breastfeed anak selama yg bole...so am i...I managed to breastfeed my son up to 7 months only...the reason being...i'm pregnant again!!!!...sungguh la sedih sbb xle nak breastfeed...and by the way, doctor pernah mentioned that kalu full breastfeed susah nak pregnant..so ini adalah kesilapan doctor....tapi x baik kan...dah rezeki...terima lah...

The motive I want to start this post sbb my friends always ask for my advice on how to increase supply la...how to store la..and so on...so untuk tidak membuang air liur lagi sbb rase cam byk kali sgt dah mention...so here I am..senang nnti suruh jer diaorg bace sbb takut nnti kalu dah lame2 salah ajaran lak..while I can still remember what I did kan...

So here is the history...

I gave birth to my son on 21 August 2009..One day before Ramadhan...hehe..next day check out sbb deliver normal...2 days after that, time nak check up..anak kene tahan sbb jaundice....mak mane x sedih tgk anak masuk hospital....so mak pon masuk la skali sbb nak breastfeed...(sanggup okey!!!!harap lepas nih aqeel baca blog mama) sbb sedih sgt I pon bertungkus lumus la pump susu...bile kuar skit...sedih sgt2....so my mom bagi petua:-

1) tuam b**bies dgn air panas
2) sikat b**bies dgn cara dari atas ke hujung

so i repeated the techniques a few times and stop for a while to pump...lepas pump buat blk....betapa gigih nyer nak dapatkan susu....I pump every 4 hours...so bayangkan dlm keadaan baru lepas bersalin...kene gih nursery baby..ulang alik nak anta susu...kaki bengkak bagai rase camader air lak...

Sorry yer....u have to read through the story because I dont know whether whatever yg i buat tuh bole buatkan byk susu or not...

By the way..ade ke sape2 bace nih...muahahahah....

ok..to continue to Part 2 sbb lunch time dah abih...

No comments:

Post a Comment